miercuri, 26 decembrie 2018

Hituri și Hitulețe 2018 - Partea a II-a

Adică hiturile și hitulețele primăverii, care au fost destul de multe, din câte îmi dau seama la rima vedere. Pe multe încă le mai ținem minte. Câtă vreme de acum încolo, asta doar timpul o va spune. Interesant este că, măcar pentru câteva săptămâni, în UK au fost piese diferite pe primul loc, ceea ce îmi face munca mai ușoară - pe de-o parte - și mă face să și scap din vedere unele piese frumoase - pe de altă parte. Dar voi realiza aceste postări așa cum am făcut-o și până acum, așa că...

1.Rudimental feat. Jess Glyne, Macklemore & Dan Caplen - These days

Asta a fost și una dintre cele mai puternice piese de pe radiourile românești în 2018. S-a dansat mult și a fost puternică și pe timpul verii, dar în UK a ajuns pe primul loc pe 5 aprilie, deci se încadrează în partea de primăvară. A fost o singură săptămână number one, în SUA s-a comportat bine în topurile de nișă, iar la noi este a șasea cea mai difuzată piesă pe 2018. Frumoasă această combinație de forțe.



2.Lil Dicky & Chris Brown - Freaky Friday

În cea de-a doua săptămână în care „God's plan” nu a fost number one în UK s-a cocoțat acolo sus această piesă, care avea să stea doar câteva zile. Dar vânzările au fost senzaționale și arată că a fost o piesă foarte puternică - peste 2 milioane de discuri vândute în SUA și vreo 600.000 în UK. E clar că nu e hitul anului, dar e destul de sus.



3.Drake - Nice for what

În a treia săptămână fără Drake pe primul loc în top, acesta s-a întors cu o altă piesă - „Nice for what”. Pe primul loc în UK vreme de o săptămână și number one în SUA vreme de 4 săptămâni, piesa a fost foarte, foarte puternică - la drept vorbind, a fost un an senzațional pentru Drake. Iar piesa asta chiar sună bine și este una dintre puținele „opere” ale lui Drake care îmi și plac.



4.Calvin Harris feat. Dua Lipa - One kiss

Cum am zis și în partea anterioară, a fost un an senzațional și pentru Dua Lipa, care a atins apogeul și a doborât multe recorduri. „One kiss” este o piesă care a fost foarte puternică și pe timpul verii, urcând pe primul loc în UK pe 26 aprilie și rămânând pe această poziție 8 săptămâni. În SUA a fost doar pe locul 26, dar la noi e aproape hitul anului, ocupând loc 3 în Airplay 100, locul 4 în Romania Radio Airplay și locul 1 în Romania TV Airplay, deci a avut cel mai difuzat clip pe posturile de muzică. Extrem de puternică această piesă, care poate că este considerată de către unii a fi hitul anului. Eu cred că este la o foarte mare concureță cu ceva ce voi posta în partea următoare.



5.Childish Gambino - This is America

Locul 1 în SUA vreo două săptămâni și pe locul 6 în UK, „This is America” a fost un adevărat fenomen. Uitați, pe asta chiar nu cred că o vom uita prea curând, datorită inteligenței de care autorul - Donald Glover aka Childish Gambino - a dat dovadă, atât în ceea ce privește piesa (un beat trap greu, care îți rămâne în minte imediat, felul destul de pueril cum spune versurile, mesajul foarte grav pe care îl transmite despre visul american), cât și în ceea ce privește clipul, începând cu scena bolnavă când interpretul pozând în Jim Crow îl împușcă pe bărbatul care cântă la chitară. Foarte puternic mesajul, iar piesa e una dintre cele mai puternice din SUA anului 2018.



6.BlocBoy JB & Drake - Look alive

Cum ziceam, a fost un an senzațional pentru Drake. E al treilea hit doar în asta asta a „poveștii”, iar anul încă nu s-a terminat. Intrată în top 10 în SUA pe 24 februarie, a stat vreo 13 săptămâni acolo, deci a ieșit pe la sfârșitul lui mai! Un hit foarte puternic în State. Nu știu dacă mulți îl vor ține minte pentru prea multă vreme, dar de sunat nu sună tocmai rău.



7.Bebe Rexha feat. Florida Georgia Line - Meant to be

Intrată în top 10 în SUA pe 17 februarie, a stat acolo vreo 19 săptămâni, adică până prin iunie, dacă am calculat bine. Cel mai sus s-a clasat pe locul 3 în martie, iar piesa chiar e foarte frumoasă. Un an foarte bun pentru artistele de origine albaneză. Dacă nu mă înșel, Bebe Rexha mai are un hituleț într-una dintre părțile următoare.



8.George Ezra - Paradise

George Ezra a fost o prezență constantă printre hiturile și hitulețele din anii trecuți. Ar fi fost păcat să nu-l includ și acum, având în vedere că „Paradise” totuși a fost pe locul 2 pe 5 aprilie în UK și a stat în top ten 11 săptămâni. E ceva important, până la urmă, iar piesa chiar e frumoasă.



9.Portugal. The man - Feel it still

Când a început să cânte piesa asta, imediat mi-am adus aminte că o știam de undeva. Faptul că a fost în reclame o s-o ajute să rămână în memoria noastră multă vreme, plus că e și o melodie destul de frumoasă. Trei săptămâni pe locul 3 în UK începând cu 23 martie o recomandă ca un hit puternic al anului 2018.



10.Netta - Toy

Alegerea mea de a include această piesă în Hituri și Hitulețe nu constă atât de mult în poziționarea sa în topurile internaționale, că s-a comportat chiar mai slab decât credeam că o va face. Eu am ales să o includ datorită impactului pe care l-a avut și pentru că va rămâne în memoria multora chiar și de acum înainte. Adică totul în ceea ce privește piesa și clipul stârnește controverse. Autorii s-au inspirat un pic din „Seven Nations Army”, ceea ce reprezintă un mic plagiat, dar trecem peste. Tipa se folosește de mâțele alea asiatice și s-a costumat în japoneză, ceea ce a atras niscaiva contestații din partea celor care țin la cultura acestei țări. Totul pare să fie o satiră vreme de 2 minute și jumătate, până când se repetă obsesiv și chiar disperat „I'm not your toy” în ultimele secunde ale piesei. Mesajul capătă astfel proporții foarte mari.



În vreme ce la noi, treaba a stat cam așa:

1.3 Sud Est - Stele

Sincer, această versiune matură a 3 Sud Est mi se pare mult mai frumoasă decât cea cu „Amintirile”, de acum aproape 20 de ani. Trupa are fanii ei fideli și chiar mă bucur că și-au găsit un stil atât de plăcut.



2.Ioana Ignat - Nu mai e

Sincer, mi-ar plăcea mult ca Ioana Ignat să treacă peste această fază a pieselor triste și să se remarce mai mult și prin ceva mai vesel. Sunt convins că poate să cânte și ceva mai dansabil.



3.MIRA - Vina

Cum ziceam, a fost un an foarte bun și frumos pentru MIRA, care se va regăsi astfel în toate cele patru părți ale Hiturilor și Hitulețelor. În opinia mea, are hitul românesc al anului. Media Forest e de altă părere.



4.Alina Eremia feat. Mark Stan - Doar noi

Un lucru este clar - Mark Stam este un dansator deosebit. Se vede foarte bine și în acest clip, dar și în cel care va intra fie în partea cu hiturile verii, fie în cel cu hiturile toamnei. Îl știți sigur, e clipul ăla în care dansează ca în coregrafiile boyband-urilor coreene.



5.Vanotek feat. Eneli - Back to me

Un an foarte, foarte bun și pentru această colaborare. Piesa a fost extrem de puternică și pe timpul verii, s-a auzit peste tot. Și cred că va rămâne în memoria noastră multă vreme.



6.Boier Bibescu feat. Stres, Jianu & El Nino - Toată harta

Știți prea bine că nu mă iau doar după ce spune Media Forest, pentru că de multe ori are și online-ul câte ceva de zis. Piesa asta a fost foarte puternică și are un sound foarte interesant, reunind trei dintre cei mai tari MC-i români ai momentului. Iar refrenul indian îți rămâne în minte imediat.



7.The Motans - Jackpot

Da, un an foarte tare și pentru Motanul Cântăcios. Și asta cred că e piesa care îmi place cel mai mult dintre toate hiturile pe care le-a avut în 2018.



8.Randi - Puteri asupra mea

O piesă surprinzător de bună din partea lui Randi, care a avut un succes... surprinzător de mic pentru ceea ce ar fi trebuit să aibă. Chiar frumoasă piesa.



9.Havana feat. Ioana Ignat - Vivere

Cum ziceam mai sus, mi-ar plăcea ca Ioana Ignat să facă mai multă muzică din asta. E o colaborare cu Havana - reușită, din punctul meu de vedere.



10.F.Charm & Miss Mary - Am ales

Omul a scos un nou album senzațional, pe care arată că este un artist adevărat. În piesele lui ne putem identificat toți, iar „Am ales” a fost un adevărat hit, chiar mai puternic decât unele dintre cele pe care deja le-am inclus printre hiturile și hitulețele românești. F.Charm își va mai găsi locul în cel puțin una dintre părți.



Hiturile și hitulețele verii vor fi scrise mâine, poate. Nu știu sigur exact cum și când o să mă organizez, dar sper să fie bine. :D

Niciun comentariu: