vineri, 2 mai 2014

Visand in "Lumile Dianei"

Dintr-odată, am observat cum dinspre geam venea o lumină destul de deranjantă, care nu avea cum să fie artificială. Am pus albumul pe care mă uitam deschis pe masă şi m-am îndreptat spre fereastră. Lumina venea de la Soare, ale cărui raze se reflectau într-o fereastră dintr-un bloc de vizavi. Soarele era mai viu ca niciodată, iar afară era vară, mijlocul lui iulie. Oamenii se plimbau pe trotuar îmbrăcaţi în tricouri cu mânecă scurtă, iar unii dintre ei mai purtau şi ochelari de soare. Apoi, deodată, am început să simt o revoltă interioară. Nu puteam accepta să văd cum blocurile de locuinţe care înconjurau trotuarele aveau mai multă viaţă decât trecătorii. În secunda următoare am plecat din faţa ferestrei şi am început să mă grăbesc. Ştiam că trebuia să mă întâlnesc cu cei din gaşcă şi deja întârziasem. M-am îmbrăcat cu nişte haine cât mai sport, mi-am luat un aparat foto şi am plecat la locul de întâlnire pe care îl stabiliserăm. Emanam atâta energie, încât toţi cei pe lângă care treceam parcă se luminau la faţă, fără să conteze câte probleme ar fi avut ei. Întâlnisem tot felul de persoane, de la copii care se ciondăneau din cauză că vreunul dintre ei trişase la jocul pe care îl jucau şi până la cupluri care se ţineau de mână, fără să dea prea mare importanţă partenerului. Când treceam pe lângă ei, copiii care ciondăneau se împăcau şi îmi arătau un zâmbet drăgălaş, iar cuplurile fie se sărutau, fie se priveau cu tandreţe. Ce efect puteam avea asupra oamenilor... Dar ce mă mira de fapt? Doar îl avusesem dintotdeauna.
Am ajuns în faţa Crângului, unde cei din gaşcă mă aşteptau nerăbdători, dar zâmbitori, ca de obicei. Îi vedeam pe toţi, pe Chris şi Lia, Dorinel şi Geanina, Adida, Irina, Dani... Erau cu toţii acolo, iar eu m-am lăsat aşteptată ca o mare vedetă internaţională. Chris se apropie de mine şi îmi zice:
-Hey, parcă ţi-am mai zis de atâtea ori să ai grijă să nu mai întârzii şi tu uite ce faci!
-Trebuia să vă fi obişnuit deja.
-A zis cineva că nu ne-am obişnuit? Noi doar ne facem griji pentru tine, că ştii doar ce s-a... Pff... Nu contează. N-ai avut nicio problemă pe drum, nu?
-Nu, a fost foarte bine. Am mers pe bulevard şi azi n-am văzut decât copii, cupluri şi oameni foarte paşnici.
-Lasă, că o să se liniştească apele până la urmă şi o să răsară soarele şi pe strada noastră. Trecem noi peste toate. Hai să mergem! Ce vrei să joci azi?
-Ce vreau? Păi, ce joc eu de obicei în ultimii câţiva ani, am zis fără ezitare.
Jocul meu era şi este unic. Nu ştiu dacă mai există cineva de pe lumea asta care să poată să facă ceea ce fac eu. Nu am eu un secret anume prin care fac asta, ci doar fac ceea ce simt. Reuşesc să îmi transpun întreaga fiinţă în acest jos şi astfel transform chiar şi un neînsemnat fir de praf într-un tărâm magic. Asta înseamnă să trăieşti! Asta este realitatea mea: un tărâm de vis!
Când am ajuns pe teren, Dorinel pusese deja muzica. La casetofonul lui se auzeau astăzi ritmuri latino, muzica unor români din câte puteam să-mi dau seama. Oricum, era o premieră absolută. Deşi nu puteam să văd nici măcar un nor pe cer, razele soarelui nu erau atât de puternice cum le considerau meteorologii şi medicii. Vremea era perfectă. Din când în când mai simţeam şi câte o adiere de vânt care ne dezmierda obrajii. Când ai parte de aşa ceva, ce ţi-ar mai folosi bogăţiile, palatele, maşinile, zecile şi sutele de miliarde de euro sau dolari? Această scenă este cu adevărat nepreţuită!
Băieţii şi Geanina s-au dus pe terenul de fotbal, iar restul fetelor au început să joace badminton şi tenis. Eu însă stăteam pe margine. Jocul meu nu presupune să alerg după co minge. Nu... Jocul meu este mult mai complex de atât. Nu pot să fac totul exact atunci când vreau, ci trebuie să aştept momentul potrivit pentru a începe. Şi acesta a fost moment când am scos aparatul foto. Simţeam cum fiecare notă a muzicii care venea de la casetofonul lui Dorinel era precum o picătură din cea mai dulce licoare de pe această planetă. Da... Iată că există perfecţiunea! Există dragostea pură şi adevărată! Există magie! Deci, EXISTĂ ARTĂ PERFECTĂ! Mi-am făcut semnul crucii, apoi am făcut prima poză, fără să mă uit în ce direcţie îndreptasem aparatul. Fiecare pas făcut de prietenii mei făcea parte dintr-o coregrafie perfectă, realizată de un coregraf suprem. Am tras adânc aer în piept, am închis ochii şi apoi am făcut cea de-a doua poză a zile. Am deschis ochii şi am zâmbit. Ştiam că atinsesem perfecţiunea. Mi-am ridicat privirea către cer şi am văzut cum un nor plăpând se îndrepta către Soare. Nu era însă doar un nor plăpând, ci chiar o entitate luminoasă care îmi făcea cu mâna zâmbind, un prieten supranatural. „Da, dragă entitate, şi eu te iubesc,” i-am zis eu în timp ce făceam cea de-a treia fotografie. Atunci ritmurile latino s-au schimbat în muzică folk. Ah... Cum ar fi ca noi toţi să ştim să cântăm la chitară? Am putea să mergem la munte, să ne oprim undeva prin mijlocul unei păduri de brazi, protectorii noştri istorici, şi să începem să cântăm fiecare dintre noi câte un cântec la chitară, în semn de apreciere pentru natură, pentru ceea ce ea binevoia să ne ofere. În jurul nostru s-ar strânge la spectacol urşi, porci mistreţi, căprioare, lupi, râşi, vulpi, însă niciunul dintre aceste animale nu ne-ar putea face vreun rău. Oricât de periculoase ar fi unele dintre ele, ne-ar asculta cântecele şi ne-ar fi ghizi. Da... Ele ar avea grijă de noi să nu ne rătăcim cumva prin pădure.
În timp ce eu îmi cream aceste scene minunat în minte, am făcut nenumărate fotografii. Mai aveam film doar pentru două, dar asta nu însemna că nu puteam să mă bucur la maximum de acele momente. Cât de maiestuos zbura fluturaşul fetelor care jucau badminton. Nu era nevoie decât de o atingere, oricât de mică ar fi fost ea, pentru ca fluturaşul să îşi ia zborul fără să opună nici cea mai mică rezistenţă. Privind această scenă, am făcut şi ultimele două fotografii, terminând filmul. Am înghiţit în sec, apoi am strâng aparatul la piept. Aceste poze urmează să facă parte din cel de-al optzecilea meu album foto, însă eu nu mă voi opri aici. N-am nici cea mai mică intenţie să o fac. Arta perfectă este viaţa mea, iar eu mă confund cu ea. Aşa obişnuia să îmi zică şi mama. Nici nu cred că îşi imagina cât de mult adevăr era în spusele ei.
Cu regret, dar şi cu speranţa existenţei unei dăţi viitoare, am ieşit din acea stare, practic din transa în care mă aflasem. De la casetofonul lui Dorinel se auzea acum o superbă baladă rock, care îmi inspira persoana Adidei, rockeriţa din gaşca noastră. Câţiva dintre prietenii mei s-au oprit din joc, stăteau pe margine şi vorbeau. M-am îndreptat şi eu către ei, însă nu am apucat să fac decât vreo doi paşi, că s-au şi strâns în jurul meu. Cel mai nerăbdător dintre ei era Dani, care m-a întrebat:
-Deci?
-Deci ce? am zis eu zâmbind.
-Cum a fost? Cum au ieşit? Mai mult ca perfectul sau mai perfect ca perfectul?
-O să vedeţi, fiţi siguri de asta!
-Hai, te rooooog, spune-ne şi nouă cum a foooost, insistă Irina ca un copilaş ce era.
-Da’ lăsaţi fata în pace, zise aparent autoritar Sebi. N-o mai sufocaţi atâta. O să vedeţi cum a fost după ce developează pozele, ok? Oricum, sunt sigur că va fi foarte greu să găsim nişte superlative pentru opera de artă pe care a realizat-o azi, ca de obicei.
Am zâmbit şi am roşit la auzul acestei replici. Sebi era fanul meu numărul unu şi mereu îşi găsea cu greu cuvintele pentru a descrie pozele mele, pentru a exprima ce sentimente îi transmiteau. Totuşi, eu nu eram o artistă, ci doar făceam ce simţeam, la momentul în care simţeam că trebuia să o fac. Oricât de greu de crezut ar părea, fusesem cu adevărat în armonie cu natura, cu toate că eram într-un parc dintr-un oraş de provincie al României. Spiritele Codrilor Vlăsiei mi-au transmis că sunt oricând binevenită printre ele, să stăm de vorbă, să le surprind în cele mai frumoase poze. Asta înseamnă să te armonizezi cu tot ce se întâmplă în jurul tău. Altfel nici nu pot să îmi imaginez viaţa. Nu pot să îmi imaginez viaţa doar stând închisă într-o cameră, cum fac unii copii ai generaţiei mele. Ce or vedea atât de interesant la calculator, nu pot să înţeleg, dar nici nu îi judec. Fiecare îşi trăieşte viaţa aşa cum crede de cuviinţă. Eu nu pot să trăiesc viaţa fără să am prietenii mei adevăraţi lângă mine. Nu pot să trăiesc viaţa asta fără zâmbet, fără iubire, fără natură, fără credinţă. Asta sunt eu...
Asta sunt eu...

Asta sunt eu...

Niciun comentariu: