sâmbătă, 3 aprilie 2010

Alta muzica

Va pot garanta ca s-a auzit pana in Brazilia "Stereo love". Va pot garanta ca s-a auzit pana in Brazilia de Inna. Va pot garanta ca 99 % dintre romani habar n-au cine a fost Tose Proeski. Si deasemenea pot garanta ca majoritatea romanilor care stiu ca exista muzica si in Balcani nu au ascultat decat, eventual, Goran Bregovic (care da, chiar este un geniu). Ceea ce vreau eu sa evidentiez prin postul asta este ca exista si altceva bun, exista si altceva care merita ascultat, exista valoare, exista talent... trebuie doar sa existe cubeva care sa faca toate acestea accesibile tuturor. Eu incerc sa fac asta, cu toate ca blogul meu nu este printre cele mai cunoscute (nu, nu este un indemn mascat la promovare a blogului meu; cine vrea, intra si citeste... poate ma si injura). As vrea ca macar exemplul meu sa fie urmat, pentru ca nu poti sa apreciezi ceva ce nu cunosti, nu? Si asa in majoritatea domeniilor suntem limitati. Americanii dau premii in mare parte filmelor lor, desi exista filme foarte bune facute si in alte zone, ca... Franta, U.K., Balcani, Romania, Australia, Rusia, etc. Dar de ce sa ii premieze si pe altii daca nu ii cunosc? (de fapt, chiar daca i-ar cunoaste sunt destul de convins ca nu i-ar premia; voi posta mai tarziu si punctul meu de vedere privind la superficialitatea americanilor si imi voi lua cateva injuraturi de la cateva personaje)

In fine, pe 25 ianuarie 2010 am postat cva in memoria lui Tose Proeski, cel mai mare cantaret macedonean din toate timpurile, un adevarat idol in Balcani. Cu doar o zi inainte a avut loc un concert in memoria lui, banii de pe bilete fiind destinati actiunilor caritabile. Deasemenea, cativa prieteni de-ai sai, deasemenea muzicieni cunoscuti in Balcani, au inregistrat melodii pentru un album "Tose & Friends", care a fost lansat anul acesta. Parerea mea este ca merita ascultat, cei care au inregistrat fiind oameni cu reputatie, ca Jelena Tomasevic, reprezentanta Serbiei la Eurovision in 2008, Elena Risetska, reprezentanta Macedoniei in 2006, Bojan Marovic, Nina Badric, Boris Novkovic, reprezentantul Croatiei la Eurovision 2005 si Tony Cetisnki, reprezentantul Croatiei la Eurovision din 1994. Ce reprezinta toate acestea? Unitate, prietenie si dorinta de a face ceva cu adevarat special in memoria unui mare muzician.

Melodia mea preferata de pe compilatie este aceasta:



Bojan Marovic chiar are o voce extraordinara, iar melodia merita ascultata. Mi-ar placea sa invat limba pentru a putea simti cu adevarat muzica.

Si o alta melodie care merita scoasa in evidenta este noul single al lui Tose, number one in Macedonia si Croatia: "Jos uvijek sanjam da smo zajedno" ("I'm still dreaming that we are together" in engleza).



Eu chiar sper sa va placa. Chiar este ceva ce merita ascultat si promovat si la noi in tara, ca nu exista numai zdringhi-zdringhi pe lumea asta.

Eu am facut pasi, ca trebuie sa ma cam culc... desi n-am somn.

Pace, Lumina si Iubire,
MariusZ

si un Paste fericit.

Niciun comentariu: