sâmbătă, 24 aprilie 2010

Kiril Dzajkovski, Kevin Tweed & Esma Redzepova - Raise up your hand

Probabil ca multa lume crede ca eu am ceva impotriva dance-ului, house-ului, clubbing-ului. Hmm... asta este partial adevarat. Am o mare problema cu muzica asta obositoare care se face la noi in tara, cu toate elementele alea zdranganitoare, cu toate efectele alea pe voce, plus ca personajele care... "canta" sunt extrem de dubioase, ca urmatoarea:



Asta este ceea ce pot numi zdringhi-zdringhi agresiv: o zdranganeala continua, ca o huruiala cretina de la 1:18. Singurul lucru la care ma gandesc atunci cand aud partea aia de melodie este coloana sonora a filmelor romanesti low-budget de pe vremea lui Ceausescu (aici ma refer in special la cele pe care le da {la}B1 TV). Credeti-ma, e o adevarata tortura...

In fine, am deviat cam mult de la subiect luandu-ma de o cretinitate. Ideea e ca nu sunt hater pana la capat, nu pot sa neg valoarea unor artisti sau a unor melodii, chiar daca apartin unui gen pe care nu il agreez prea mult.

In urma cu cateva zile, pe contul oficial de YouTube al Cat Music a fost urcata o melodie care m-a surprins. Artistii sunt Kiril Dzajkovski (DJ), Kevin Tweed (individul negru care canta cu accent jamaican) si Esma Redzepova (o mare valoare a muzicii din Macedonia, cu o cariera de peste 50 de ani; un fel de Gica Petrescu al lor... aaaa... varianta feminina), iar melodia se numeste "Raise up your hand". Ce ma incanta la ea este felul in care au fost combinate stilurile house, dance, reggae, ritmuri balcanice si chiar tiganesti (apreciez traditiile, in niciun caz vaicarelile care se numesc manele). Fara sa o mai lungesc, iata ce a iesit:



Am fost mereu deschis la astfel de combinatii si cgiar imi doresc sa mai aud asa ceva si pe viitor. Din acest motiv am apreciat foarte mult si melodiile Tarafului de la Clejani, dar si ale Damian & Brothers. Acum visez cu ochii deschisi la o colaborare intre Sistem si Amadeus. Nu cred ca ar trece neobservata.

Pace, Lumina & Iubire,
MariusZ.

Niciun comentariu: