sâmbătă, 24 aprilie 2010

Sateliti

Este 24 aprilie, deci... mai e in jur de o luna pana la Eurovision. Ce le mai place sa il puna la sfarsit de primavara...
Cunoscatorii probabil isi dau seama doar din titlu la ce "sateliti" ma refer eu. E vorba despre melodia care reprezinta Germania anul acesta: "Satellite", cantata de Lena Meyer-Landrut. Prima data cand am ascultat melodia, trebuie sa recunosc ca mi s-a parut stupida, mediocra, praf, jalnica, una dintre cele mai slabe din concurs. De-asta am fost mirat cand am vazut cate reactii pozitive a starnit (este vazuta printre favorite in online) si m-am intrebat de ce. Ce are melodia asta atat de special?



Prestatia live? No, in niciun caz. Parerea mea e ca sunt 30 de voci mai bune decat a Lenei anul acesta in concurs, deci... nu e asta.



Asta e melodia care a castigat anul trecut, pe care banuiesc ca o stie toata lumea. Nu este extraordinara; doar vioara ce reprezinta ceva mai special, in schimb... versuri banale, voce slabuta.

Cand am vazut pentru prima data clipul melodiei Lenei, mi-am dat seama ca are foarte multe in comun cu "Fairytale", ceea ce ar explica valul de simpatie creat in jurul ei. Desigur, exista si o parte din oameni care nu-i apreciaza nici pe unul, nici pe celalalt, dar asta este alta poveste. Bun, ce au cei doi in comun:

1.Melodie catchy. Unul din motivele pentru care nu m-a impresionat melodia Lenei a fost faptul ca nu sunt un fan al genului si apreciez mai mult o balada cantata extraordinar (vezi "Milim" anul acesta) si ritmurile orientale, balcanice, populare (vezi "Horehronie"). In schimb, o mare parte din oameni asculta mai mult mainstream.
2.Vocile si prestatiile live. Nici Alexander si nici Lena nu au voci extraordinare, iar prestatiile live sunt modeste.
3.Prezenta scenica. Amandurora le sta bine pe scena; sunt fotogenici, telegenici, carismatici, ceea ce conteaza mai mult decat prestatia live in sine.
4.Succesul extraordinar in tarile pe care le reprezinta. "Fairytale" a fost aproximativ doua luni number one in Norvegia, asta inainte sa castige Eurovisionul. A mai atins aceasta pozitie dupa castigarea concursului. "Satellite" este number one in Germania de pe 26 martie. Sa vedem cat va rezista.
5.Pentru cei doi Eurovisionul trebuie sa reprezinte ceva destul de special. De ce? Pentru ca amandoi sunt nascuti in preajma Eurovisionului. Anul trecut a avut loc pe 12/14/16 mai (SF1/SF2/F), Rybak fiind nascut pe 13 mai, in timp ce anul acesta are loc pe 25/27/29 mai, Lena fiind nascuta pe 23. Aici sa fie norocul oare?

Oricum, eu raman la parerea ca Turcia va castiga editia de anul acesta, insa aceste asemanari intre Lena si Alexander chiar o fac pe nemtoaica una dintre favorite.

Imi pare rau ca am fost absent atata vreme, insa am trecut printr-o perioada foarte dubioasa pe care vreau sa o las cat mai repede in urma.

Pace, Lumina & Iubire,
MariusZ

P.,S.

Vote for Slovakia.


Niciun comentariu: