duminică, 9 mai 2010

Mentalitati

Nu pot sa nu ma minunez de lucrurile care se intampla in tara asta. Suntem o balta latina (am o mica problema si cu latinitatea poporului roman, dar nu e momentul sa dezvolt subiectul asta) printre slavi, turci, mongoloizi, germanici, etc., deci ce am avut noi, ca popor, mai bun de facut? Sa luam ce e mai rau, mai meschin, mai mitocanesc, mai cretin din fiecare dintre culturile mai sus mentionate. De la germanici am imprumutat ultranationalismul ala pe care toti il considera exagerat si violent in multe cazuri, de la turci spaga si peskesul, de la slavi temperamentul, de la greci am imprumutat ideea cretina de a minti in legatura cu deficitul. Mai are vreun rost sa ma intreb de ce poporul roman nu a fost in stare sa ramana cu ceva pozitiv, cu ceva constructiv de la toti navalitorii si de la vecini?

In ce tara traim? Pai in tara in care se cere performanta pe bani putini si foarte putini. Handbalul este un sport trecut pe planul doi in Romania, avand in vedere ca fotbalul a devenit o religie sau ceva de genul. Eu unul nu ma mai uit decat la rezultate si nu urmaresc meciurile de fotbal, nu de alta dar stiu ca e o pierdere de vreme. Eu ma gandesc ca daca vrei sa torturezi pe cineva, ar trebui sa il pui sa vada un meci de-al Stelei de anul asta. Moare de plictiseala (daca este spectator neutru), de nervi (daca e stelist) sau de fericire (daca e dinamovist sau anti-stelist).

In fine, a fost un sezon in care performantele echipelor de handbal romanesti in Europa au fost foarte bune. Am avut HCM Constanta in optimile Ligii Campionilor, datorita unui antrenor exceptional care a fost luat prea repede dintre noi, Zoran Kurtes. Am avut Steaua in semifinalele Cupei Cupelor. Si nu in ultimul rand, am avut si avem inca Oltchim Ramnicu Valcea in finala Champions League la fete. Cum au decis romanii sa rasplateasca aceasta performanta excelenta a celor de la Oltchim? Strigand "DEMISIA" antrenorului care le-a dus pana in finala. Nici eu nu am fost foarte incantat de modul in care au jucat fetele in meciul tur, insa in multe situatii a fost si un ghinion teribil. Atunci cand prinzi o zi mai proasta nici mingea nu mai sare la tine, iar adversarului ii iese totul. Dar pana la a cere demisia antrenorului pentru un meci mai putin reusit, asta este pura cretinitate si este tipic romanesc. Oltchimul este, intr-adevar, una dintre cele mai bune echipe din lume si asteptarile sunt foarte mari, dar totusi trebuie sa ne gandim ca asta este prima finala Champions League pe care o prindem dupa mult, mult timp. De ce trebuie sa fie unii atat de carcotasi si sa nu aprecieze ceea ce au facut pana acum aceste fete extraordinare si acest antrenor foarte bun?

Asta este problema. Suntem un popor care nu stie sa aprecieze performanta, care nu stie sa isi aprecieze valorile, care nu stie sa aprecieze absolut nimic. Asteptam totul de-a gata, de parca ni s-ar cuveni in vreun fel. Pai cu mentalitatea asta, imi pare rau s-o spun, dar n-o sa ajungem nicaieri. Ceva trebuie sa se schimbe, dar chestia asta se tot spune de multi ani si vad ca totul e la fel. Ba nu, mergem din rau in mai rau. Ce mai ramane? Speranta, eventual...

Pace, Lumina si Iubire,
MariusZ

P.S. Eu iubesc foarte mult Romania ca pamant, sa nu se inteleaga ca am prea mare simpatie pentru compatriotii mei de acum.

Niciun comentariu: