luni, 7 martie 2016

Selecția Națională 2016

În caz că n-ați aflat deja, ieri a fost aleasă piesa care ne va reprezenta la Eurovision 2016, la Stockholm. A fost o ediție interesantă a Selecției Naționale, motiv pentru care aș dori să spun câteva lucruri despre show. Eu am văzut doar semifinala de vineri și am înțeles cu ce se mănâncă ediția de anul ăsta. 

1.Am apreciat faptul că au schimbat formatul show-ului, făcând astfel ca juriul să fie vizibil tuturor și nu doar o entitate ocultă, în care și-au făcut apariția tot felul de „dinozauri. Membrii juriului au fost nelipsitul Horia Moculescu (pe care mulți încă îl hulesc, dar omul știe mai multă muzică decât cei mai mulți dintre noi), Alexandra Cepraga (care a fost în juriu și în anii trecuți), Zoli Toth (fost membru al trupei Sistem, alături de care a ocupat locul 3 la Eurovision 2005), Cezar Ouatu (care ne-a reprezentat la Eurovision 2013; o voce foarte apreciată și în afara țării) și Randi (care are o sumedenie de single-uri de mare succes de pe vremea când cânta în trupa Morandi; în ultima vreme văd că îi merge bine și solo). Deci, din punctul meu de vedere, juriul a fost OK. În „camera verde” Jo a avut reacțiile obișnuite ale „reporterului” care se află acolo. Cunoașteți deja reacțiile pe care le-au avut aceste personaje de-a lungul edițiilor, atât la Selecția Națională, cât și la show-ul mare. Deci Jo n-a făcut altceva decât să joace un rol.

2.Piesele au fost comme ci, comme ca. Sincer să fiu, toate au fost la prima ascultare pentru mine, în afară de „I'm coming home”, care cred că fusese în vreun mix pe care l-am ascultat pe YouTube. Ce-i drept, ascultasem melodia asta destul de mult și până la semifinală. Dintre cele 12 melodii, cinci mi s-au părut foarte slabe, două mi s-au părut că seamănă cu altceva, Mihai Trăistariu mi s-a părut submediocru, iar patru melodii mi-au plăcut. Cele care mi-au plăcut au fost, în ordinea în care mi-aș fi dorit să se claseze, „Behind the shadows” (Florena; o piesă foarte interesantă și, poate, cea mai originală compoziție de la ediția asta, motiv pentru care Laurențiu Duță și Gabriel Huiban merită aplauzele mele; Florena e o fată pe care o știu de la X Factor de acum vreo 2-3 ani, o voce super tare, care ar trebui, în mod normal, să crească frumos și să aibă melodii în FM), „Moment of silence” (Ovidiu Anton; și pe el îl știu de la X Factor, și țin minte că m-am cam ofticat atunci când a fost eliminat, eu dorindu-mi să câștige o voce rock; piesa nu e prea diferită de alte melodii rock care au participat la Eurovision, dar un show spectaculos și vocea foarte bună și puternică a lui Ovidiu pot să facă diferența), „I'm coming home” (foarte frumos, unic și catchy; cred că ar fi obținut o clasare decentă la Eurovision, deși piesa nu prea se potrivește în peisaj) și „Let it shine” (piesa e destul de banală, dar vocile băieților sunt super tari; chimia dintre ei e impresionantă). 





3.Prezentatorii au fost la fel ca piesele: comme ci, comme ca. Am apreciat însă profesionalismul de care a dat dovadă Cornel Ilie, destul de cuminte față de alți prezentatori din trecut. În schimb, n-am apreciat intervenția tovarășului primar al orașului Baia Mare, care tot insista cu un prieten din Madrid sau ceva de genul. :)) 

4.Momentele extraconcurs au fost bune spre foarte bune; geniale, în comparație cu ce am avut în alți ani. Se poate da în bară urât de tot la capitolul ăsta, dar aici a fost un show cu prestații chiar spectaculoase, cum ar fi interpretarea piesei „femeii cu barbă” de către „bărbatul în rochie”. Mai concret, Cezar Ouatu a cântat „Rise like a Phoenix”; și a sunat genial! Show-ul de percuție al lui Zoli Toth făcut împreună cu trupa lui și maestrul Grigore Leșe a fost super tare. De fapt, ce să mai zic... Tot show-ul a fost spectaculos și ia aproape nota 9 de la mine.

5.Show-ul s-a văzut foarte bine de la televizor, ceea ce înseamnă că organizatorii și-au dat toată silința. Am apreciat mult și locația aleasă, foarte propice spectacolului. 10+

6.Un minus l-ar reprezenta prețul piperat care a costat fiecare vot. 1 euro + TVA? Păi cu banii ăștia iau prânzul la cantina Facultății de Drept!

În concluzie, a fost o ediție bună a Selecției Naționale. Și asta o spune cineva care are pretenții foarte ridicate. Televiziunea Română trece prin niște momente foarte delicate și apreciez faptul că au reușit să organizeze un spectacol atât de bun. 


După părerea mea, aici a fost un spectacol mai mare decât la talent-show-urile care fac audiențe astronomice acum. 

Niciun comentariu: