miercuri, 9 martie 2016

Alte câteva amintiri din 2006...

Postarea asta este mai mult sau mai puțin personală. Adică voi posta și câteva piese care n-au fost neapărat hituri, dar pe care le ascultam mult în 2006. Pe lângă hitulețele alea despre care ziceam în cea de-a doua postare din seria asta.

1.Luna Amară feat. Ombladon - Loc lipsă

O colaborare foarte grea, care arată încă o dată că rockul și hip hop-ul se pot completa foarte bine. O altă piesă cu mesaj social, care poate că într-o altă țară ar fi deschis ochii unuia sau altuia. Dar trăim în România, țara lu' „ce bine le zice ăla!”.



2.Cheloo - Operațiunea cur pansat / Fabricant de gunoi

În anii 2005-2006 am văzut câteva videoclipuri foarte interesante, în care erau promovate mai multe melodii, iar trecerea de la una la cealaltă mi se păreau super tari. Țin minte că am încercat și eu să fac astfel de treceri, dar rezultatele n-au fost pe măsură, iar muzica n-a fost tocmai o prioritate pentru mine; cel puțin nu în sensul ăla. Combinația asta promovează albumul „Fabricant de gunoi”, al doilea pe care Cheloo l-a lansat solo. Piese bune, colaborări foarte mișto (Killarmy, Texta, Rimaru - doar la prima strigare); omul a fost în mare formă.



3.Pachanga - Loco

Unul dintre cele mai mari hituri ale verii pe care le-am auzit de când ascult muzică. Și asta deși cel mai mare succes l-au avut la noi. Rico Caliente a colaborat și cu D'La Vegas, făcând un remix reggaeton al piesei „E scandalos”. Între timp, D'La Vegas s-a destrămat, iar Pachanga... habar n-am, nu mai știu nimic de ei.



4.R.Kelly feat. Wisin & Yandel - Burn it up

În niciun caz nu a fost single-ul cel mai bine clasat în topuri din cariera lui R.Kelly, dar cu siguranță este cel mai catchy. Colaborarea cu Wisin & Yandel, artiști reggaeton foarte cunoscuți, a făcut ca piesa asta să rupă o mulțime de boxe acum 10 ani. Și asta chiar dacă ăia spun acolo tâmpenii gen Pitbull. :))



5.Bob Sinclar - World, hold on

Chiar îmi este dor să mai aud ceva nou din partea lui Bob Sinclar. Acum 10 ani David Guetta mai făcea, printre altele, și muzică bună, pentru că toți producătorii țineau ștacheta sus și veneau cu ceva frumos, diferit. În sensul că piesele nu semănau atât de mult între ele, așa cum se întâmplă în zilele noastre. Fiecare producător avea semnătura lui, iar Bob Sinclar era cu siguranță unul dintre cei mai la modă în anul 2006. Îi recunoșteai „mâna” imediat. Doar că între timp... a intrat într-un con de umbră; încă mai scoate single-uri, dar nu mai intră în FM.



6.Shaggy feat. Natasha Williams - Ultimatum

O piesă care, cu tot respectul pentru artistul Shaggy, seamănă izbitor cu primul hit al Corinei, „Noi doi”. Faza e că „Noi doi” e lansată în 2003, iar „Ultimatum” e din 2006. În fine, ăsta a fost un hit mare acum 10 ani. Interesant este că Natasha Williams cântă mai mult decât Shaggy pe melodia asta, pentru că refrenul este foarte lung, de 20 de secunde. Repetat de vreo cinci ori, pe o piesă care are 188 de secunde, cred că e destul de clar că ea e „vedeta” aici. Anyway, la 10 ani distanță, Shaggy își resuscitează cariera, ajutat fiind de Costi Ioniță. Aproape că e român. :D



7.Mary J. Blige - Be without you

Am auzit melodia asta de sute de ori, că doar e din 2006 și obișnuiesc să ascult radiouri care difuzează muzică, nu gunoi. Da, am auzit-o de sute de ori, dar niciodată n-am reținut cine o cântă sau cum se numește. După compoziție, îmi părea a fi mai veche, adică de pe la granița anilor 90-2000, dar iată că are doar 10 ani. Și uite cum era să-mi scape ditamai evergreen-ul. Sunt convins că se va asculta și prin anii 2020, 2030...



8.Juanes - La camisa negra

Asta a fost una dintre cele mai mișto melodii din 2006. Bine, a fost lansată în 2005 peste Ocean, dar în Europa e hit din 2006. A generat nițele controverse, întrucât, în caz că n-ați înțeles, „La camisa negra” înseamnă „cămașa neagră”. „Tengo, tengo la camisa negra”... „Am... am cămașa neagră”. Eh, în Italia, cămașa neagră duce cu gândul la regimul fascist al lui Benito Mussolini. Dar aici nu e vorba de fascism, ci de muzică bună. Iar „La camisa negra” se ascultă și în 2016.



9.Timo Maas feat. Brian Molko - First day

Asta e o altă piesă care îmi place foarte mult și care am observat că se mai difuzează ici și colo pe la radio și TV. Vocile sunt ale lui Brian Molko, solistul trupei Placebo, și Jokate Benson. Îmi place că e o piesă energică și cu un mesaj în principiu pozitiv - „it's the first day of the rest of your life”, adică „e prima zi din restul vieții tale”, gen „mergi înainte, frate!”.



10.JMP - Tu gatita

O altă piesă care a rupt multe boxe. Bine, mie nu îmi place, poate și din cauza vocii dubioase a tipei. Să zicem că am înțeles câteva cuvinte, dar tare îmi place să înlocuiesc gatita cu gătita...



11.P!nk - Stupid girls

Când P!nk nu lansează nimic, muzica e mai tristă. Oh da, P!nk e, poate, cea mai tare artistă a generației ei. Altor dive nu li se simte lipsa atât de puternic cum se simte a lui P!nk. E un artist complet, care poate să cânte piese foarte profunde, triste, balade simple, power ballads, piese cu mesaj social și... de ce nu? să facă caterincă. Aici e un hit foarte mare, în care cam face haz de necaz. La 10 ani distanță, subiectul piesei se adeverește... din păcate.



12.Ne-Yo - So sick

Un alt hit uriaș, pe care l-am ascultat foarte mult și de care se leagă multe amintiri. Adevărul e că vocea lui Ne-Yo nu mi se pare deosebită; de fapt, sunt puține voci ale unor cântăreți de culoare pe care pot să le recunosc. În linii mari, ele seamănă mult unele cu altele. Dar piesa asta e foarte frumoasă și foarte evergreen.



13.Beatfreakz - Somebody's watching me

La fel ca în cazul piesei „Be without you”, și pe asta am ascultat-o de sute de ori și n-am reținut cum îi zice și cine o „cântă”. Versiunea asta a rupt destule boxe în 2006, dar nu prea sună a evergreen; în zona asta a muzicii, trendurile se schimbă în fiecare an.



14.Sugababes - Push the button

Mi se pare că niciuna dintre fetele din clip nu mai e în trupă acum. În ultima vreme, single-urile lor nici n-au mai fost atât de difuzate în România, ele rămânând cumva la „Push the button” și alte melodii din perioada aia. Ce-i drept, trupele de fete și băieți nu prea se mai poartă acum; One Direction este doar excepția care confirmă regula.



15.Benassi Bros feat. Dhany - Every single day

Mai pe scurt, „Animals” a lui Martin Garrix, dar cu versuri, și cu aproape 10 ani mai veche. Și, în orice caz, mult mai mișto. Piesa face parte de pe albumul lor din 2005, dar a „ajuns” la noi să fie difuzată în heavy rotation în 2006.



Deocamdată cam atât. E cam târziu și... mai sunt și alte melodii. Dar vedem când va fi episodul următor. Și dacă va fi. :D

Niciun comentariu: