sâmbătă, 17 decembrie 2016

Hituri și Hitulețe 2016 - partea a 2-a

OK, am lipsit o vreme de aici, pentru că nu prea am avut timp. Proiecte și chestii de genul. Dar o să continui retrospectiva hiturilor și hitulețelor cu ceea ce s-a întâmplat astă-primăvară. Cred că o să fie destul de interesant, mai ales având în vedere că 2016 a fost un an în care au avut loc două mari evenimente sportive. Și știm doar că melodiile oficiale cam sunt mari hituri; dacă nu ale primăverii, măcar ale verii. 

Iar lista începe...

1.Rihanna feat. Drake - Work

E genul ăla de melodie care nu-mi place. N-am ascultat-o niciodată cap-coadă și n-o fac nici acum. Dar a fost un hit uriaș, care ar putea candida cu șanse la Hitul anului, dacă n-ar fi fost altele și mai mari. Și știm toți că au fost destule, cel puțin astă-vară. Și totuși... nouă săptămâni de number-one în Billboard Hot 100 arată cât de mare a fost „Work”.


2.DNCE - Cake by the Ocean

Aici nu prea vreau să țin cont de topuri și vizualizări pe YouTube, cu toate că s-a clasat foarte bine și a fost un hit foarte mare, dar eu l-am simțit strict ca un hit al primăverii. Cam pe atunci a atins apogeul și a ajuns pe cea mai înaltă poziție a sa în Billboard 100, respectiv 9. Eu am ascultat melodia asta foarte mult astă-primăvară și, deși la început îmi displăcea, a ajuns să-mi placă. Nimeni nu-i perfect.


3.Justin Bieber - Love yourself

Iată un candidat serios la titlul de Hitul anului. Nu prea îmi pasă ce face el în viața privată, poate să se poarte ca o primată, dar muzica pe care o scoate chiar a crescut calitativ. Mă rog, normal că piesa asta sună bine; doar a fost compusă (și) de Ed Sheeran. Number-one cam în toate colțurile lumii, inclusiv la noi. Un miliard și ceva de vizualizări pe YouTube (tare îi mai place băiatului să depășească miliardul). „Love yourself” a fost foarte puternic iarna trecută, dar s-a menținut foarte sus tot anul, așa că îl plasez aici.


4.Mike Posner - I took a pill in Ibiza (Seeb Remix)

Piesa asta cred că ar fi avut succes indiferent de sezonul lansării. Remixul a fost lansat astă-iarnă și a explodat aproape imediat. Number-one în foarte multe locuri, inclusiv în UK; locul 4 în Billboard 100. Multe controverse, care au adus și mulți bani. A fost un hit foarte puternic și astă-vară, dar a avut o primăvară nebună.


5.Alan Walker - Faded

Nu l-am simțit ca un hit al iernii, în ciuda atmosferei foarte reci pe care o inspiră. Alan Walker a dat lovitura cu „Faded” la vârsta de 18 ani. 18 ANI! E un hit mai puternic decât Seek Bromance al lui Avicii, care pe vremea când piesa făcea furori (2009) avea 19 ani. „Faded” nu s-a clasat prea sus în Billboard 100 (doar locul 80), iar în UK a ajuns „doar” pe locul 7; în restul lumii a fost nebunie. Și... 800 și ceva de milioane de vizualizări la momentul postării ăsteia?! OK... poate fi hitul anului.


6.Desiigner - Panda

Ca număr de vizualizări pe YouTube, n-ar avea nicio șansă să fie hitul anului. Și nici ca poziționare în topuri. Dar a fost timp de două săptămâni number-one în Billboard 100, așa că mi se pare OK să fie aici. Și nici nu sună atât de rău, având în vedere că e compusă de viitorul președinte al SUA, Kanye West.


7.Fifth Harmony feat. Ty Dolla Sign - Work from home

Un alt candidat puternic la titlul de Hitul anului. Number 4 în UK, number 2 în Billboard 100, în foarte multe alte locuri number-one și... 1.2 miliarde de vizualizări. Poate că nu este cea mai bună piesă de anul ăsta, dar e un hit uriaș.


8.Tinie Tempah feat. Zara Larsson - Girls like

Mie încă mi se pare foarte spectaculos flow-ul lui Tinie Tempah. Locul 2 în UK, poziționări mai slabe în SUA, dar noi suntem europeni și prefer să mă iau și după topurile noastre, nu doar după ale lor. Unde mai pun că-mi place mult și melodia. 


9.Meghan Trainor - No

Din nou... Știam melodia, dar nu știam cine o cântă, pentru că n-am ascultat-o niciodată cap-coadă. Și n-am făcut-o nici acum. Dar nu-i o piesă rea. A fost un hit puternic în SUA și UK, chiar dacă n-a ajuns niciodată number-one. Nu e hitul anului, dar pentru astă-primăvară este cu siguranță foarte tare. 


10.Jonas Blue feat. Dakota - Fast car

Știți cum e atunci când reinterpretarea are mai mult succes decât originalul? Păi... cam ăsta e cazul cu „Fast car”. Tracy Chapman a lansat originalul în 1988. Cred că a avut destul de mult succes la momentul respectiv: locul 5 în UK și locul 6 în SUA, într-un an plin de „Smooth Criminal” cred că înseamnă mult. Cât despre versiunea din 2016, locul 2 în UK și poziționări foarte bune în multe alte topuri o recomandă a fi un hit puternic, în ciuda numărului relativ mic de vizualizări pe YouTube, în comparație cu altele.


Iar cele românești ar fi...

1.Mihail - Mă ucide ea

Ăsta a fost un adevărat fenomen astă-primăvară. „Mă ucide ea” era peste tot, iar Mihail era invitat pe la toate posturile de televiziune și radio. 38.8 milioane de vizualizări la momentul postării, chiar ar putea fi hitul anului în România.


2.Delia & Deepcentral - Gura ta

Cred că ăsta a fost cel mai reușit duet românesc al anului, în România. Două voci foarte bune - Delia Matache și Doru Todoruț, o piesă foarte puternică, difuzată pe toată durata anului. Probabil ca număr de difuzări la radio și TV e pe primul loc. Asta dacă nu cumva au fost depășiți de una dintre melodiile celor de la Carla's Dreams. Sau două... Sau trei...


3.Carla's Dreams - Sub pielea mea | #eroina

S-a demonstrat științific că ăsta a fost cel mai vizualizat videoclip din România, în 2016. Și #eroina a fost un mare fenomen astă-primăvară; când ți-era lumea mai dragă, auzeai pe cineva cântând „O... eroină”. 


4.Andra - Iubirea schimbă tot

Când am ascultat prima dată „Iubirea schimbă tot”, mi se părea că o știu de undeva. Cel puțin începutul pare a fi inspirat din alte locuri. Oricum, e o melodie frumoasă, ceea ce spun destul de rar atunci când e vorba despre Andra. Ăsta e un hit foarte puternic, încă destul de difuzat pe la radio și TV.


5.Alexandra Stan - I did it, mama!

A fost un an foarte bun și pentru Alexandra Stan, ceea ce mă bucură destul de mult. O să mai fie prezentă într-una dintre părțile pe care urmează să le scriu. Și... având în vedere că primul ei videoclip a fost foarte sexy, oare cum ar putea fi clipurile ei la șapte ani distanță?


6.Manuel Riva & Eneli - Mhm Mhm

Serios, ăștia chiar sunt români? Bine, având în vedere că avem un DJ pe care-l cheamă Gino Manzotti, nu m-ar mira. Asta e o piesă al cărei titlu îl aflu abia acum; ceea ce nu înseamnă că nu o știam sau că n-am ascultat-o cap-coadă până acum. Astă-primăvară era destul de stresantă. :))


7.Smiley - Insomnii

Să nu luăm în seamă că este o copie aproape unu-la-unu a unei melodii mai vechi a lui Gotye. Piesa asta e foarte bună, mie mi-a plăcut mult. Sună diferit de tot ce-am auzit la radio în ultimul an. Dar să nu luăm în seamă factorul Gotye.


8.DJ Sava feat. Alina Eremia & What's Up - Dulce amar

DJ Sava are acea amprentă pe care o recunoști pe toate piesele sale, mai ales în zilele astea, când la radio și la TV nu mai este abundența aia cretină de muzică club-dance-house, în romgleză, cu mult zdringhi-zdringhi. Asta e doar muzică pop, în limba română. Și nu sună atât de rău.


9.Vanotek feat. The Code & Georgian - I'm coming home

N-ar trebui să luăm în seamă numărul mic de vizualizări de pe YouTube; canalul e destul de mic. Piesa însă este foarte tare și ar fi putut să fie unul dintre hiturile de anul ăsta, de la Eurovision. Dar n-ar fi participat, chiar dacă s-ar fi calificat. 


10.Willy William - Ego

Conform statisticilor celor de la YouTube, Willy William este român. Cine sunt eu să contrazic marele YouTube? Ah, stai... Clipul ăsta este urcat pe contul oficial al celor de la Roton. Normal că-l consideră român. Și îl consider și eu, că ăsta a fost unul dintre hiturile anului la noi. Allez! Allez! Allez!


Și avem și o mențiune:

Ovidiu Anton - Moment of Silence

O melodie care mi-a plăcut foarte, foarte mult. Mi-a părut foarte rău că nu a putut să participe din cauză că „unii” au preferat să fure de la TVR banii pentru taxa de participare la Eurovision, decât să o plătească. „Moment of Silence” ar fi fost una dintre cele mai bune piese din concurs - am văzut ediția de anul ăsta; doar vreo două piese mi-au inspirat ceva, ceea ce e destul de grav. 


Cam atât pentru partea a doua. Revin în câteva zile cu partea a treia - hiturile verii! Până atunci, enjoy the Music! :)

Niciun comentariu: