luni, 25 decembrie 2017

Hituri și Hitulețe 2017 - Partea a III-a

Poate cea mai frumoasă parte a Hiturilor și Hitulețelor este cea de vară, pentru că de obicei de aici vine și hitul anului, cea mai populară piesă, pe care ai auzit-o peste tot. Unii încă mai îndrăgiți acea piesă și poate chiar o mai ascultați în heavy rotation, alții nu mai vreți să ascultați piesa aia niciodată, dar vă treziți când și când fredonând-o. Și cu siguranță peste un an, doi ani, cinci ani, când veți reasculta acea piesă, vă veți aminti ceva din anul când a fost lansată. 

1.Luis Fonsi feat. Daddy Yankee - Despacito

Am spus în prima parte a Hiturilor și Hitulețelor de anul ăsta că au fost depășite niște recorduri care păreau imposibil de atins. În ceea ce privește fotbalul, Paris Saint Germain a plătit 222 de milioane de euro pentru transferul definitiv al lui Neymar de la FC Barcelona, recordul anterior fiind deținut de transferul lui Paul Pogba de la Juventus Torino la Manchester United, pentru 105 milioane de euro. În ceea ce privește vizualizările pe YouTube, „Gangnam Style” a fost depășită mai întâi de sfâșietoarea „See you again”, hitul anului 2015, care apoi a fost depășit de nebunia asta - „Despacito”. Aparent o piesă reggaeton obișnuită, care urma să fie hitul anului prin spațiul latin, a doborât o mulțime de recorduri. Number one aproape peste tot în lume - la noi a fost doar pe locul 3, pentru că noi suntem extratereștri -, piesa are un clip obișnuit genului. Versurile sunt despre... sex, normal, că asta vinde cel mai bine acum. De altfel, nici gigantic hit intergalactic al anului, „Shape of you”, nu este atât de inocentă pe cât pare. Că Ed Sheeran e roșcat, simpatic etc., asta e altă treabă. Versurile spun cu totul altceva. :))


2.DJ Khaled feat. Rihanna & Bryson Tiller - Wild thoughts

Titlul piesei spune totul. Sincer, nu mi-a plăcut deloc piesa asta, dar eu lucrez cu statistici. „Wild thoughts” a fost number one în Marea Britanie, pe locul doi în Statele Unite, pe primul loc și la noi și în multe alte locuri. E un hit uriaș, cu foarte, foarte, foarte multe difuzări la TV și la radio, 569 de milioane de vizualizări pe YouTube, vreo 5 milioane de discuri vândute, dintre care peste 3 milioane doar în Statele Unite. Cu toate astea, e doar jumătate din hitul care a fost „Despacito” și nici măcar sample-ul din piesa lui Santana, „Maria Maria”, nu l-a făcut să se apropie mai mult.


3.Calvin Harris feat. Pharell, Katy Perry & Big Sean - Feels

O altă piesă pe care am auzit-o peste tot, dar nu am știut cine o cânta. Cam atât de rupt de realitățile din muzica de vară am fost. O piesă drăguță, plăcută la ascultat. number one în Marea Britanie, locul 20 în Statele Unite, locul 26 la noi și multe discuri de platină în toată lumea. Totuși, nu se poate pune problema ca ăsta să fie hitul anului.


4.Dua Lipa - New rules

Ăsta e un hit foarte puternic pentru sfârșitul verii. Lansat pe 21 iulie, a fost ultimul number one din Marea Britanie din această vară, petrecând două săptămâni pe această poziție. De asemenea, a fost number one și în România, fiind una dintre piesele preferate de noi, românii, prin iulie-august-septembrie. Locul 14 în Statele Unite, Disc de Aur tot acolo, dar în alte locuri a cucerit Discuri de Platină. 


5.French Montana feat. Swae Lee - Unforgettable

O piesă foarte populară și la noi, unde s-a ascultat toată vara - nici pe asta n-am știut cine o cânta și cred că o să uit la scurt timp după ce voi fi terminat de scris articolul - și a ajuns până pe locul 7, dar și în Marea Britanie, unde a ajuns pe locul 2, și în Statele Unite, unde a fost pe locul 3. S-a vândut foarte bine hitul ăsta, are o mulțime de Discuri de Platină, vreo 4 doar în Statele Unite. Se apropie ceva mai mult de forța lui „Despacito”.


6.Jonas Blue feat. William Singe - Mama

Sincer, asta a fost piesa mea preferată de astă-vară. Are și acele elemente tropicale, o piesă frumoasă, de vacanță, care te face să uiți de griji. Jonas Blue a lansat și anul trecut o piesă asemănătoare, în același spirit, și sper să o facă și în 2018. A fost un hit foarte puternic peste tot în lume, ajungând până pe locul 2 în Marea Britanie și dominând topurile de nișă americane. La noi nu a avut chiar același succes în topuri, dar nu cred că au fost prea multe petreceri unde să nu se asculte. 


7.J Balvin & Willy William - Mi Gente

OK, asta chiar se apropie de stilul și de nebunia lui „Despacito”. În Marea Britanie a atins apogeul în septembrie, dar e o piesă lansată în iunie, care s-a ascultat nebunește în aproape toată lumea. La noi se prea poate să fi fost hitul verii. Și e cu atât mai specială colaborarea asta, cu cât cei doi sunt niște artiști foarte populari în România.


8.Axwell /\ Ingrosso - More than you know

O altă piesă care mi-a plăcut foarte mult în această vară este cea a continuatorilor fenomenului Swedish House Mafia - „More than you know”. În Marea Britanie și Statele Unite a făcut furori mai mult prin topurile de nișă decât în cele generale. În schimb, în topurile europene a fost foarte puternic, aflându-se pe pozițiile fruntașe în cele mai multe dintre topuri, iar la noi chiar pe primul loc.


9.Enrique Iglesia feat. Descemer Bueno & Zion y Lennox - Subeme la radio

Un hit foarte, foarte mare, cu aproape un miliard de vizualizări pe YouTube. A avut cam același efect pe care l-a avut și „Duele el corazon” anul trecut. Eu, unul, chiar mă bucur că Enrique scoate astfel de piese puternice în fiecare an. „Subeme la radio” a prins foarte mult în spațiul latino-american și în Europa, unde s-a auzit peste tot. Inclusiv în România, unde a ajuns până pe locul 1.


10.Robin Schulz feat. James Blunt - OK

Robin Schulz e un compozitor și producător foarte talentat, a cărui muzică o ascult cu plăcere de câțiva ani încoace. Cu toții ați ascultat și dansat pe hituri ca „Prayer in C”, „Headlights” sau „Sugar”. Anul ăsta, Robin a colaborat cu o mai veche cunoștință a noastră, care acum vreo 12-13 ani ne terorizase cu megahitul intergalactic „You're beautiful”. A fost surprinzător să-l aud pe James Blunt cântând o piesă ca „OK”. A fost un hit frumos pentru sfârșitul verii, care încă mai este difuzat la radio și... cred că va mai fi difuzat și de acum înainte.


Iar cele românești sunt cam așa:

1.Mahmut Orhan feat. Eneli - Save me

Asta este o piesă foarte frumoasă, care a prins în a doua jumătate a verii și e puternică și acum. Mahmut e turc, după cum cred că știți deja, dar Eneli e româncă, așa că piesa se încadrează aici măcar pe jumătate. 


2.Smiley - De unde vii la ora asta?

Un hit pur și simplu nebun. Oriunde te-ai fi dus, n-aveai nicio șansă să nu auzi măcar de două ori piesa asta. Chiar dacă a fost cel mai mare hit pe care l-a scos Smiley anul ăsta sau poate chiar în întreaga sa carieră solo, nu mi-a plăcut - poate și pentru că nu mi-a plăcut subiectul piesei. Dar lucrez cu topurile și văd clar cum „De unde vii la ora asta?” a fost hitul primei jumătăți a anului. În cea de-a doua jumătate, chiar dacă au apărut piese mai bune și mai frumoase, nimic nu a putut să o detroneze.


3.Carla's Dreams - Până la sânge

„Doar” 20 de milioane de vizualizări nu înseamnă că a fost unul dintre hiturile slabe ale trupei. E aproximativ la același nivel cu „Acele” și poate chiar mai fredonată decât „Te rog”. Totuși, nu a reușit să depășească „Imperfect” din acest punct de vedere, cu atât mai puțin vestita „Sub pielea mea”.


4.Delia feat. Macanache - Rămâi cu mă-ta

Nu, piesa asta nu se numește „Rămâi cu bine”! Piesa asta se numește „Rămâi cu mă-ta”! Și a ajuns un hit atât de mare tocmai pentru că Delia zice la un moment dat „ia rămâi cu mă-ta!” E drept, a avut și Macanache contribuția lui (importantă) la popularizarea piesei. Și... astă-primăvară, că atunci a fost lansată, mă gândeam zâmbind câte liceene se vor despărți de iubiții lor spunând „hai, rămâi cu mă-ta!” 


5.What's Up - La tine

Da, am auzit-o de zeci, poate chiar sute de ori, dar nu i-am dat atenție niciodată și nici nu m-a interesat cine a cântat-o, cu toate că e o piesă drăguță, plăcută de ascultat pe drum, doar că am avut altele pe care le-am preferat.


6.Alina Eremia - Poartă-mă

Cum ziceam, Irina Rimes a avut un an excepțional, atât în ce privește cariera solo, cât și cea de compozitoare. „Poartă-mă” e o piesă foarte puternică, ce a avut un succes foarte mare, la care eu, sincer, nu m-am așteptat.


7.Edward Sanda feat. Ioana Ignat - Doar pe a ta

Piesa asta mi se pare adorabilă. Vocile celor doi se potrivesc atât de bine. Piesa are aceeași temă ca „Tu și eu” din lista de primăvară, dar e mult mai frumoasă, pentru că pare mai tinerească. Genul ăla de piesă de dragoste între adolescenți sau tineri trecuți de puțin timp de majorat.


8.Mihail - Who you are

O altă piesă care a fost peste tot, inclusiv prin reclame. Sincer, nu mă așteptam să scoată atât de repede ceva care să depășească popularitatea dubioasă a „Mă ucide ea”. Uite că a reușit. Omul e foarte talentat, are o voce bestială, iar piesa e frumoasă; păcat că nu a lăsat-o să fie doar în engleză.


9.Vanotek feat. Eneli - Tell me who

Vanotek a avut acum vreun an un hit foarte mișto, „I'm coming home”, care mi-a plăcut foarte mult. Participase și la Selecția Națională Eurovision, dar nu a câștigat, fiind preferat Ovidiu Anton, cu superba „Moment of silence”. Care n-a fost să fie să participe din cauza descalificării...
„Tell me who” e o piesă foarte puternică, ce se ascultă chiar și acum și se va asculta încă mult timp. A fost un an foarte bun și pentru Eneli, care ar putea deveni o voce foarte căutată și populară în zona muzicii electronice. Mi-ar plăcea să colaboreze pe viitor cu Armin Van Buuren, Avicii sau Axwell /\ Ingrosso.


10.Antonia & Alex Velea - Iubirea mea

Iubirea ei se află în videoclip, la bustul gol, și o privește cu atât de multă dragoste și dorință în ochi. Sunt un cuplu foarte frumos, iar dragostea lor este evidentă. Sper să-i țină și să fie foarte atenți din toate direcțiile, că „jurnaliștii” ăia axați pe mondenități abia așteaptă un scandal.


Mențiunea cu multe felicitări, datorită succesul foarte puternic din online, se îndreaptă către La Familia, o trupă care a revenit în forță anul ăsta, cu un album surprinzător, pentru unii, având în vedere ce a făcut Puya de la „Undeva în Balcani” până prin 2015-2016. E foarte bine că La Familia e din nou în lumina reflectoarelor; hip hop-ul românesc avea mare nevoie de astfel de veterani.

Niciun comentariu: