luni, 3 septembrie 2007

"Gusturile nu se discuta", intre realitate si vorbe in vant

Asa se pare ca este. Demult nu mai e un argument imbatabil intr-o discutie pe tema "muzica". S-a ajuns intr-o tara in care se fura, in care se injura, in care se intampla fel de fel de nereguli si alte nenorociri, ca omul sa fie judecat pentru...ce muzica asculta. Nu mai conteaza ceea ce ai in cap, nu mai conteaza ceea ce ai facut in viata...daca asculti un anume gen de muzica sau o anume trupa, risti sa fii etichetat. Si mie in trecut mi s-a intamplat de multe ori sa judec lumea dupa ceea ce asculta, in special pe ascultatorii de manele. Am gresit, imi fac mea culpa, intr-adevar nu trebuia sa fac acest lucru, mi-am dat seama de asta de cateva luni si eu zic ca m-am indreptat destul de bine. Pana la urma pentru ce ajungi sa fii certat de lume? Pentru ca asculti "ceea ce nu trebuie" din punctul ei de vedere? Nu e un lucru corect, am simtit-o pe pielea mea. Am simtit si cum e sa judeci, dar si cum e sa fii judecat. Nu este bine nici de o parte, nici de cealalta, pana la urma. "Gusturile nu se discuta" dar au ajuns sa fie discutate. Romanul din ziua de azi iti zice ca asculti cea mai proasta muzica, desi daca stam bine sa ne gandim...e un lucru relativ. Nu exista muzica buna si muzica proasta, exista doar muzica pe care o ascult si care imi place si muzica pe care nu o ascult pentru ca nu imi place. Nu are nimeni dreptul sa spuna altei persoane ce sa asculte, nu are nimeni dreptul sa zica de muzica ascultata de altcineva ca nu e buna. Are dreptul sa isi zica o parere in limita bunului simt. Un fan adevarat vede si calitatile si defectele celor pe care ii asculta si priveste lucrurile intr-un mod obiectiv, in niciun caz nu ii ridica in slavi. Se mai intampla uneori sa iti spui o parere despre o trupa, iar unul din fanii trupei sa iti spuna ca nu ai dreptul sa vorbesti de ei atata timp cat asculti altceva. Intr-adevar, eu sunt bun pe segmentul meu de muzica (rap & hip hop, rock, reggae, reggaeton), iar pe alt segment mai scartai (r&b, dance, house), insa avand in vedere ca ascult din toate segmentele muzicale, am dreptul la o parere scurta si la obiect, dar nu rautacioasa. Am incercat de multe ori sa ma abtin de la astfel de pareri, pentru ca, ulterior, ar fi putut duce la certuri. Am reusit acest lucru in mare parte, am avut parte si de discutii in contradictoriu super chill, din care am avut ce invata, dar si de certuri-monstru care nu au facut altceva decat sa ma dezamageasca. Ma intreb asa...oare chiar se merita ca din cauza unui lucru minor, cum e muzica, sa se ajunga sa se rupa prietenii intre oameni care nu sunt in industrie? Parerea mea e ca nu. Este o intrebare care ar trebui sa dea de gandit ascultatorilor de muzica din toate segmentele, amatori de astfel de certuri.

Pace si respect,
Mariusz

Niciun comentariu: