marți, 2 decembrie 2008

Despre... fotbal

Cand vine vorba de fotbal, pot sa spun ca am cateva preferinte. Multi ma vor critica, poate, pentru preferintele mele, insa nu pentru libertate au murit tinerii in 1989?
Am crescut intr-o familie de stelisti, in spiritul stelist. Prin urmare, tineam cu Rapidul. Peste tot pe unde mergeam, ma laudam ca tin cu Rapidul, insa ceva era destul de ciudat: eram singurul. Intr-o gramada de stelisti si o mana de dinamovisti, eu eram singurul rapidist, care continua, totusi, sa isi sustina echipa. Tin minte ca, desi aveam doar opt ani, in 2000, am urlat de bucurie la fiecare gol pe care l-a primit Dinamo de la Foresta in acel 4-5 de poveste in Stefan cel Mare, dar si ca am plans dupa moartea lui Catalin Hildan, un om care daca nu ar fi murit, cu siguranta l-as fi iubit la fel de mult cum iubesc echipa la care a jucat. Parca a fost ieri cand, stand pe bancheta din spate, am citit pe prima pagina a PRO Sport "Capitanul a murit". Ce repede a trecut timpul.
Da, a trecut timpul, mi-am schimbat conceptiile despre fotbal si imi placea tot mai mult cum juca Rapiduletul meu. Cum zicea si sloganul acela pe care il baga pe gat suporterii giulesteni fanilor celorlalte echipe: eram singur impotriva tuturor. Eram un mare fan al lui Constantin Schumacher, un jucator care, dupa parerea mea, nu si-a atins niciodata adevaratul potential si motivul poate fi gasit in mentalitate. Avem multi jucatori cu un talent incredibil si care s-au pierdut pe drum: Romulus Buia, Marius Sava, Ionut Lutu, Robert Nita, etc.
Ceva s-a intamplat in 2003 si nu prea imi explicam ce: intr-una din zile am zis "de astazi tin cu Steaua" si...am tinut. Steaua nu batea pe nimeni (nu s-a schimbat mare lucru de atunci), deci alegerea mea era cel putin bizara, mai ales ca Rapidul castigase campionatul. Sa fiu sincer, nimic nu ma atragea la Steaua, poate doar faptul ca intreaga mea familie este stelista sa fi contat in acest caz. Cert este ca am ramas stelist si voi ramane stelist orice s-ar intampla. Nu e vorba aici de palmarescul Stelei, pentru ca, daca ar fi sa fim seriosi, nu a avut adversari remarcabili, insa Dinamo nu ar fi trecut de Lahti (avand in vedere ca au pierdut cu 17 Nentori...d'oh), iar celelalte echipe din campionatul romanesc de la momentul respectiv erau mai mult de umplutura (sa fim seriosi...FC Olt Scornicesti in Cupa Campionilor?). Nu ma intereseaza faptul ca Steaua e vazuta ca o echipa comunista, in special de rapidisti (care nu stiu faptul ca, in 1923, printr-o coincidenta ciudata, in acelasi timp cu echipa lor, Lokomotiv Moscova a fost infiintata de comunisti in Rusia). Nu ma intereseaza faptul ca voi fi facut oaie de suporterii altor echipe care, deasemenea, au poreclede animale. Nu conteaza niciun argument impotriva Stelei in fata mea, eu iubesc aceasta echipa fara niciun motiv.
Stelismul din sangele oricarei persoane ar avea o intensitate mai mica dupa 13 meciuri fara victorie si un al 14-lea victorie in urma unui gol marcat in minutul 92 cu fundul de catre un atacant grec adus pe 0 lei, 0 bani, care a fost accidentat in ultimul an. Steaua nu este in unul din momentele ei cele mai bune, asta este sigur, insa suporterii nu ar trebui sa uite sa incurajeze echipa. Suporterii stelisti se autointituleaza "intotdeauna superiori", insa acest lucru trebuie sa rezulte din comportamentul lor, din felul in care aleg sa isi sustina echipa, indiferent cat de aberante sunt deciziile patronului echipei. Nici mie nu mi se par normale multe din deciziile sale, insa echipa trebuie sustinuta.
Domnul Mircea Lucescu declara in urma cu cateva luni faptul ca proasta crestere mai mare ca in Ghencea nu o sa se gaseasca nicaieri. Faptele il contrazic. Nu pe Ghencea INTREAGA GALERIE I-A SCANDAT NUMELE LUI DANIEL NICULAE (UN OM CARE A INJURAT STEAUA CONSTANT), DUPA GOLUL SAU DIN PARTIDA ROMANIA - RUSIA, 3-0? In Giulesti, la Rapid - Wolfsburg, tin minte ca jucatorul nemtilor, Zvezdan Misimovic, a fost intampinat la schimbare de o ploaie de scuipati. Unde e proasta crestere, prietene?
Echipele mari au orgolii mari, iar suporterii echipelor mari au orgolii si asteptari si mai mari. De aceea parcursul Stelei in acest tur de campionat este unul deosebit de slab, insa nu imposibil de reparat. Cu liniste la echipa, cu suporterii de partea ei si cu acest antrenor serios care promite mult, Dorinel Munteanu, Steaua are sansa sa castige cel de-al 25-lea titlu de campioana a Romaniei si sa ajunga pentru a patra oara consecutiv in grupele Champions League. Nu este o performanta?

Niciun comentariu: